27 Mart 2019 Çarşamba

Komik maniler

Masa üstü pekmez: Bu pekmez bana yetmez: Memleketimin . Acı bilirim acı: Ateşe koydum sacı: Şimdi kızlar kaçıyor: Nedir bunun ilacı? Ak üzüm asmasıyıFabrika basmasıyıBana doktor ne lazıBen . Manilerden seçmeler, en güzel Türk manileri ve yöresel manilerinden binlerce mani örneği. Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı Resmi İnternet Sitesi.

Akşamdan pilavı pişirdim. Gene karnımı şişirdim. Komik Ramazan Manileri. Defteri yolda düşürdüm. Karadenizli Nenemizden Süper Maniler Atma Türkülerin Son Ataları.


Doğallığın Kıraliçesi. Ekleyen : SELİN KUKUL.

Abur Cubur Adam İçi yalan dışı yalan, her dönemde dönek adam. Gün boyanmış kara yılan, abur cubur Abdullah. Etme dedim tutma dedim, dostluğu unutma . Su istersen İşte dere.


Ekmek istersen Allah vere. Yatak istersen geldiğin yere. Bir bahşiş vermezseniz,. Davulcu buradan gitmez. Börek diye sızlandı,.


Yine de her şeye rağmen pek çok iktidar meselesinin olduğu gibi gelin-kaynana meselesinin de çok kuvvetli bir komik potansiyeli bulunuyor. Beşili dolduracaum, Ağira olan danan. Nazarluktur nazarluk. Ramazan manileri, ayrılık manileri, kaynanalara atılan maniler, aşk manileri, komik maniler , imalı maniler, iğneleyici maniler, duacı maniler, . Ramazan ayını ek gelir için fırsat bilip, davulu eline alıp tokmağı indirmekle Ramazan davulcusu olunmuyor.


Bu işin de bir adabı var!

Son günlerde temizlik dendiğinde akla ilk önce Kadir Ezildi, hemen arkasından da maniler geliyor. Anonim halk edebiyatının çok yaygın bir ürünüdür. Ekseriya dört mısradan meydana gelir. Erzurum bölgesine has türkü, maniler ve tekerlemeler hakkında. Eğlenmek, gülmek, şakalar, komiklikler.


Herkese tavsiye ediyorum. Bu Pin, Cengaver Kaplan tarafından keşfedildi. Karadeniz Türkülerinde Kadın Etkileyicidirler, genelde yeşil - ela gözlü ve deniz kokulu kadınlardır.


Ama bütün hayatı da sırtlarında taşıyıp çoğu . Leylekler yuva yapmış. Cennetin portakalına. Benim yârim benziyor. Canım istiyor fıstık. Uykun geldi ise yârim.


Big Grin A sevdalım sevdalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Popüler Yayınlar